Bra att veta

Användarkonto

När du anmäler dig elektroniskt via webbsidan måste du ha ett användarkonto och vara inloggad. Du kan skapa ett användarkonto eller logga in uppe till höger på sidan.

För att kunna skapa användarkonto måste du ha en e-postadress. Det är e-postadressen som är ditt personliga användarnamn när du loggar in, lösenordet väljer du själv när du skapar kontot. Du kan också lägga till familjemedlemmar, t.ex. barn eller make/maka, till ditt användarkonto och på så sätt ha ett gemensamt familjekonto med en och samma inloggning.

När du väl har skapat ett användarkonto kan du i fortsättningen logga in, söka och anmäla dig till evenemang, se vilka evenemang du är anmäld till, annullera din plats vid behov.

 

Snabbanmälan

Till vissa föreläsningar och evenemang är det möjligt att göra en s.k. snabbanmälan på webbsidan utan att ha användarkonto. I sådana fall gäller kontant betalning på plats.

Observera 
Anmäl dig i god tid, de flesta evenemang har en deadline för anmälningarna! Om ett evenemang inte får tillräckligt med anmälningar inhiberas det och de anmälda meddelas per textmeddelande eller per telefon.

Ingen extra påminnelse om evenemangen ges. Fritid och kultur kontaktar dig endast om evenemanget inhiberas, om det blir förändringar i tidsschemat eller om du får plats till ett evenemang du varit i kö till.

Annullering

Om du är förhindrad att delta i ett evenemang som du anmält dig till bör du annullera i god tid, senast 2 dagar före.

En plats räknas som annullerad från det datum då meddelandet inkommit. En oannullerad anmälan faktureras alltid i sin helhet.

Deltagarantal

Minimiantalet deltagare till våra evenemang framgår ofta i evenemangsbeskrivningen. Maximiantalet deltagare varierar beroende på evenemanget och meddelas i sådana fall även det i beskrivningen.